Zalety urządzenia wielofunkcyjnego w biurze
Oszczędność miejsca
Przede wszystkim urządzenie wielofunkcyjne to ogromna oszczędność miejsca. Chociaż jest ono dość spore, służy wszystkim pracownikom. Pracodawca nie musi więc kupować kilku drukarek, skanerów i kopiarki, które zajmowałyby miejsca na biurkach pracowników. Urządzenie wielofunkcyjne pozwala na wykonanie kilku zadań w jednym miejscu, pracownicy nie muszą więc mijać się na korytarzu poruszając się na zmianę od kopiarki do skanera.
Oszczędność czasu
Z tego samego powodu urządzenie wielofunkcyjne pozwala na oszczędność czasu. Pracownik, który musi zrobić kopię jakiegoś dokumentu i zeskanować go np. do archiwum robi to w kilku prostych ruchach, zamiast marnować czas na obsłużenie kilku urządzeń. Dzięki oprogramowaniu z urządzenia można wysyłać e-maile, co pozwala na natychmiastowe dostarczenie skanu do zainteresowanych osób. Kilka pojemników na papier pozwala na drukowanie dużych ilości dokumentów bez potrzeby dokładania ryz papieru kilka razy dziennie. Najlepsze urządzenia pozwalają na drukowanie z klucza USB, dzięki czemu nie trzeba rozpoczynać drukowania od włączania komputera.
Oszczędność pieniędzy
Zakup urządzenia wielofunkcyjnego to również oszczędność pieniędzy. Sprzęt, który wykonuje wiele czynności jest o wiele tańszy, niż dobra drukarka, skaner i kopiarka kupione oddzielnie. Również serwisowanie jednej maszyny jest tańsze, niż ciągłe naprawy kilku oddzielnych urządzeń. Najlepsze urządzenia projektowane są tak, by były jak najbardziej energooszczędne, co znacząco wpływa na rachunki za prąd, które ponosi biuro. Kilka urządzeń pracujących niezależnie od siebie pobiera o wiele więcej energii.